Sådan bevarer du sundhed og den gode form på ferien

Af | 2018-09-26T19:58:19+00:00 19/09/2018|Detox, Ikke-kategoriseret, Immunforsvar, Livsstil|0 Kommentarer

FERIE: For rigtig mange menneskers vedkommende er ferie lig med afslapning, usund mad, alkohol og nul motion. Men hvorfor ikke vælge sundhed, god form og en aktiv ferie, for det behøver ikke være daseferie. Det er ganske tilladt at forkæle sig selv fra tid til anden, men der er ingen grund til at holde en decideret pause fra den sunde livsstil.

En pause på blot en eller to uger kan have en stor negativ indvirkning på din fysiske form og dit energiniveau. Derfor opfordrer vi dig til at bevare din gode form på ferien – ved at spise sundt og træne så ofte som muligt.

Prøv en aktiv ferie

I dag udbydes der aktive ferier som aldrig før.

De færreste mennesker rejser væk for at komme i bedre form, men faktum er, at der findes et væld af træningshoteller rundt omkring i verden. Hurghada og Gran Canaria er nogle af de destinationer, som huser allerflest træningshoteller.

Googler du træningshoteller, vil du se, at der også findes mange andre destinationer. Du kan med fordel vælge en destination, hvor der er mulighed for både at træne og slappe af, så ferien ikke kun går op i træning og atter træning. Man har jo også brug for at restituere.

Tip: Husk at tegne en rejseforsikring før afrejse

Shop træningsudstyr til turen

En kuffert skal ikke blot rumme badetøj, solcreme, sommertøj, medicin og sko, men også sportstøj og ikke mindst træningsudstyr. Der er naturligvis grænser for, hvor meget og hvilket træningsudstyr man kan finde plads til i en normal kuffert, men muligheden for at rejse med træningsudstyr forefindes altså.

Medmindre du skal have rigtig meget tøj med, bør du kunne finde plads til både træningselastik, sjippetov og foam roller. Du bør desuden forsøge at gøre plads til et par gode sportssko og en skridttæller, så du kan holde øje med, hvor mange skridt du går om dagen.

Find yderligere inspiration her.

Hold dig fra alkohol – hvis muligt

Det er en kendsgerning, at alkohol feder og har en skidt indvirkning på din form, hvorfor du så vidt muligt bør holde dig fra rødvin og andre alkoholiske drikkevarer. Du kan for eksempel nøjes med at drikke øl og vin til aftensmaden, så det ikke tager overhånd.

Skal du en tur sydpå, skal du sørge for at indtage masser af væske i form af vand og andre drikke uden alkohol. Da du antageligvis dyrker sport og motion på ferien, bør du indtage 3-4 liter væske om dagen. Man kan næsten ikke få for meget væske.

Husk kosttilskud

Slutteligt vil vi anbefale dig at medbringe kosttilskud på turen, så din krop får de bedste arbejdsbetingelser. Du kan med god grund købe kosttilskud på nettet – via herbanordic.dk – hvor du finder kosttilskud af højeste kvalitet. Husk at bestille i god tid, så du får varerne inden afrejse.

Husk at der kan være regler for, hvad man må medbringe i henholdsvis håndbagage og indchecket bagage, hvis man rejser med fly. Disse regler skal du sætte dig ind i på forhånd, så du ikke risikerer at få konfiskeret dine produkter. Der er for eksempel regler for, hvor meget kosttilskud man må have med i håndbagagen.

Om forfatteren: